donderdag 11 juli 2013

WHAAATTTT MUIZENNNN!


Wat mij nu toch allemaal weer is overkomen aan de beekstraat: ........er is een muizen plaag ontstaan.
Op een dag kijk ik eens goed om mij heen en zie ik een muis verschijnen in onze winkel. Ik er achteraan want tja ik ben DE KATER van de beekstraat he en dan moet je wel achter die muizen aan. Maar toen ik eindelijk de muis te pakken had schrok ik wel een beetje hoor. Hij had kleren aan. Dacht nou dat is geen lekker hapje meer dan. Dus  opeten is geen optie. Dan er maar mee spelen. Het was toch wel een beetje een rare muis hoor. De muis kan praten en hij zegt dat hij een meester is en een burger ....pffff nou maar raar hoor. Dacht nog wel ik pak hem maar en verstop hem wel op mijn geheime plekje maar te laat...... daar komt de mevrouw van de winkel al weer aan. maar wat nu.... zij pakt de muis op en neemt hem mee. Mompelt iets van Frank of Frans of zo iets en zet hem op een plekje neer dicht bij de kassa.

Ach ik heb mij ondertussen best vermaakt hoor met "Fransie" want zo noem ik hem maar. Inmiddels zijn er ook al mee muizen bij gekomen. Wel gezellig hoor maar moest er wel eerst aan wennen.
Ik heb mijn plekje zoals je ziet niet meer alleen.
's avonds als de mevrouw van de winkel weer weg is dan bouwen wij gezellig samen een feestje. Een van de muizen neemt dan lekkere vis voor mij mee. Ja hij heet Wippe en piept er overdag als de deur open staat er even tussen uit om bij de viskraam op de vischmarkt even een visje te halen. Ooooh lekker is dat toch!
Nou jullie zullen ze binnenkort wel leren kennen hoor.

Ik vind het wel weer genoeg voor vandaag.

Een poot van:

Beeky van de Beekstraat.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten